900 gedupeerden bij brand City Box in Amsterdam-Noord

brandweerAMSTERDAM – Bij de brand vandaag in Amsterdam-Noord in een vestiging van City Box zijn de 900 klanten hun spullen kwijtgeraakt.

City Box is een verhuurder van tijdelijke opslagruimte en in de vestiging in Amsterdam-Noord hadden zo’n 900 klanten een ruimte gehuurd om hun spullen tijdelijk op te slaan. Het ging mis toen er bij werkzaamheden aan een liftinstallatie brand uitbrak, aldus het parool.  Ook een antal kleine panden naast City Box liepen schade op. De enorme rookwolken waren tot in Purmerend te zien. Voor zover bekend hebben zich geen persoonlijke ongelukken voorgedaan.

Lees ook:Popband Allerliefste is alle spullen kwijt na brand City Box
Lees ook:Mogelijk toch 25 boxen onbeschadigd na City Box brand
Lees ook:Bosbrand Schoorl (update)
Lees ook:Vijftig autokraken in een week in Purmerend
Lees ook:Helderse wethouders vegen oordeel expert van tafel

78 reacties op “900 gedupeerden bij brand City Box in Amsterdam-Noord

  1. sonja

    Medegedupeerden. Let op!!
    Ik meldde deze schade bij mijn verzekeraar Interpolis (ene heer ) te Tilburg. Volgens hem was de inboedel NIET verzekerd omdat het adres van Citybox niet op de polis stond. Ik heb gebeld met Krantz & Polak Contra-experts uit Utrecht. Die wezen mij op de bepaling dat goederen tijdelijk elders in Nederland opgeslagen wel onder de polis valt. Zij regelen nu de schade, want mijn huishoudelijke inboedel (ik ben aan het scheiden) lag maar twee maanden daar. Omdat ik de box al zeven maanden huur zag ik het volgende probleen alweer opdoemen. Sonja

      /   Beantwoorden  / 
    1. pieter

      Jammer van je spullen Sonja, maar wel een goed advies voor alle gedupeerden om niet met een kluitje in het riet gestuurd te worden door een simpele afwijzing van je eigen verzekering.

        /   Beantwoorden  / 
    2. Interpolis

      Beste lezer,

      Voor dekking voor zaken die in een City Box opgeslagen zijn geldt voor de Particuliere schadeverzekeringen van Interpolis dat deze inboedel gedurende drie maanden verzekerd is op de Inboedelverzekering.

      Voor de Bedrijvenverzekeringen van Interpolis geldt: De inventaris en voorraad (en ook inboedel) die in de citybox is opgeslagen is gedurende drie maanden verzekerd op de inventaris- en voorraadverzekering. Het is dan wel de bedoeling dat het tijdelijke karakter aanwezig is, dus met de bedoeling om binnen deze termijn van drie maanden terug te keren op het eigen adres. Daarbij geldt voor de Bedrijven Compact Polis een maximum verzekerd bedrag van € 11.500,00 en bij ZekerVanJeZaak € 10.000,00.

      Buiten dat is het ook mogelijk dat klanten binnen hun verzekering een bepaling hebben opgenomen dat de bewuste zaken zich op het adres van City Box bevinden. Anders gezegd, deze hebben het risico bewust onderkend en hebben een goede voorziening getroffen.

      Mocht u (andere) vragen hebben over de dekking of over de werkwijze van Interpolis, of over de behandeling van uw schade, dan kunt u deze mailen naar [email protected].

      Klachtenmanagement Interpolis

        /   Beantwoorden  / 
    3. Pieter

      Mbt de drie maanden clausule: wie zegt de de voorraad bij CityBox niet wisselend is… Je brengt en haalt de spullen en deze is toch niet statisch? Per wanneer meet men de drie maanden dan? vanaf het moment dat we de box huren…?

      Hier ben ik erg benieuwd naar… Ik ben ook wel een paar keer direct achter iemand aan gereden door die overheaddeuren…of liep binnendoor zonder mijn inlogcode te gebruiken…

        /   Beantwoorden  / 
    4. waterschade2009

      Beste Sonja,

      Ik lees dat u Krantz en Polak Resolve heeft ingeschakeld bij uw brandschade.

      Helaas heb ik dit ook gedaan, maar enorme ellende ermee. Ik ben slechter af als daarvoor.

      Graag zou ik van u weten wat uw mening en ervaring met Krantz en Polak Resolve is.

      Alvast heel erg bedankt voor uw reactie.

        /   Beantwoorden  / 
  2. Esther Roelofs

    Kan iemand mij vertellen of Citybox niet aansprakelijk gesteld kan worden voor deze brand?! Ik had mijn auto er staan, maar die was geschorst bij de RDW en dus niet verzekerd!

      /   Beantwoorden  / 
    1. sonja

      natuurlijk zijn ze aansprakelijk, schade ontstaat door hun opdracht aan de litmonteur, de gevaarlijke constructie (tochtige gangen) en het ontbreken van voorzorgsmaatregelen

        /   Beantwoorden  / 
      1. Esther Roelofs

        Waarom dan die discussie over polisvoorwaarden van je eigen verzekeraar? Het gaat er dan toch om of Citybox een goede aansprakelijkheidsverzekering heeft??

          /   Beantwoorden  / 
  3. Esther Roelofs

    Met andere woorden, hoe zit het met de aansprakelijkheid als de brand veroorzaakt is door werkzaamheden aan de lift bij Citybox? Valt dit dan onder nalatigheid van de verhuurder??

      /   Beantwoorden  / 
  4. Gedupeerde09

    Wellicht kan citybox aansprakelijk worden gesteld ivm nalatigheid, ik raadt aan een ieder met een rechtsbijstandverzekering deze te gaan gebruiken, anders zouden we misschien een stichting kunnen oprichten en ze voor de rechter slepen, met 900 man kunnen we vast wel een goede advocaat betalen…

      /   Beantwoorden  / 
    1. sylvia saelman

      hallo,
      ook mijn dochter en mijn vriend en zijn zoon zijn hun spullen kwijt, die we daar hadden opgeslagen.
      er is al een stichting opgericht door advocaat Daan de Jong, die ook al zijn spullen kwijt is.
      op o.a. http://www.at5.nl kun je er het een en ander over lezen. ik weet verder nog niet hoe of wat. ik zelf ga contact op nemen met Krantz en Polak resolve. helemaal nadat ik gelezen had dat je ondanks een verzekering bij citybox, maar max. 3000,= uitgekeerd krijgt. de opgeslagen spullen waren veel meer waard, buiten de emotionele waarde die niet in geld is te betalen
      ik wens iedereen dan ook heel veel sterkte in de strijd en het verwerken van het verlies van persoonlijke spullen.

      groeten Sylvia Saelman

        /   Beantwoorden  / 
  5. Esther Roelofs

    Ja, ik heb al met de Ohra gebeld ivm met mijn rechtsbijstandverzekering. Daar kan volgens Ohra zeker naar gekeken worden. Ik heb afgesproken ze over een paar dagen terug te bellen als ik meer info van City Box heb (misschien geven ze zelf aansprakelijkheid toe of stellen ze bedrijf dat werkzaamheden verrichte aansprakelijk). Citybox is zelf natuurlijk ook het hele pand kwijt, dus schuldvraag zal voor hun ook spelen neem ik aan…

      /   Beantwoorden  / 
  6. Paul Roelofs

    Mijn verzekering heeft de claim in eerste instantie afgewezen omdat ik het niet gemeld had dat een deel van de inboedel daar stond.Een collega van mij , die 2 jaar geleden ook zn inboedel was kwijt geraakt bij een zelfde soort brand bij Extra-box te Haarlem wees mij op het bedrijf : Kranz en Polak te Utrecht ,die hebben toen kosteloos de schade voor haar en 200 andere gedupeerde verhaald bij de verzekeringsmaatschappij.
    Ik heb hun ook gebeld en ze gaan mijn schade ook regelen.Top. en het kost mij niets.

      /   Beantwoorden  / 
  7. Paul de Groot

    Hier Paul de Groot. Ik heb net ook gereageerd en tikte bij de naam : Roelofs in , sorry Esther.
    Mijn naam is niet Roelofs ,maar Paul de Groot.

      /   Beantwoorden  / 
  8. daan de jong

    een jaar of negen gelden is ook een opslagloods van citybox afgebrand, ik was toen onder de gedupeerden
    nu moet er tot op de bodem worden uitgezocht, of dat gebouw wel in voldoende mate aan brand-veiligheidseisen voldeed,
    EN DE GEDUPEERDEN moeten zich verenigen, waar ik maandagochtend een stichting voor opricht om een in deze dingen zeer gespecialiseerde advocaat in te schakelen (ik ben zelf ook advocaat, maar hier niet deskundig in en bovendien wil ik niet in eigen zaak optrdeden). AT 5 besteedt hier morgen aandacht aan.

      /   Beantwoorden  / 
    1. 2 Gedupeerden

      Mijn nicht en ik zijn ook gedupeerden. Alles verloren. Geen inboedelverzekering. Wat kunnen we doen om te helpen? We houden deze site in de gaten.

        /   Beantwoorden  / 
    2. Esther Roelofs

      Dag Daan,

      Ik werd door een vriendin getipt over je website, maar zie dat hij nog niet in de lucht is. Ik hou het in de gaten en ga me zeker aanmelden. Was jij nu diegene die ook een auto daar had staan? Ik wel namelijk, ik zoek de andere gedupeerden die ook een auto in de opslag hadden (was een grote ruimte aan de achterkant van het pand). Het gaat hier namelijk om grote bedragen en zaken waarin duidelijk aan te tonen is wat de waarde van het opgeslagen goed is…

        /   Beantwoorden  / 
      1. Lodewijk

        Beste Daan,

        Ik heb je reactie gezien op AT5. Ik ben ook alles kwijt. Ik sluit me graag bij je aan, maar heb nog geen website gevonden. Als je deze hebt opgesteld, zou je ons dan kunnen informeren?

        Vriendelijke groet,
        Lodewijk

          /   Beantwoorden  / 
      2. danny wieringa

        dag esther,
        ik had er ook een auto staan,
        vooralsnog is het afwachten zodat het schade experise bedrijf de schade van mijn auto kan taxeren. zou graag in contact komen met andere huurders die aan de achterkant een auto hadden staan.

          /   Beantwoorden  / 
        1. Esther Roelofs

          Dag Danny,

          Vroeg me af wat er dan te taxeren valt bij jou? Ik ben er eigenlijk vanuit gegaan dat mijn auto volledig weg is… of is dit bij jou niet het geval??? Ben benieuwd…

            /   Beantwoorden  / 
    3. Iris

      Ook ik sluit me graag aan! Maar ik heb geen idee hoe? Ik heb er nog niks over kunnen vinden op internet.
      Graag zou ik willen weten hoe de website heet en wanneer hij in de lucht is.

      Met vriendelijke groet,
      Iris

        /   Beantwoorden  / 
    4. Rama

      Graag zou ik op de hoogte gehouden willen worden over de gang van zaken.

      Ik ben zelf al mijn spullen kwijt. Ik had die tijdelijk opgeslagen ivm verbouwing van mijn huis

      Ik heb geinformeerd bij mijn verzekering. maar kom daar nie uit omdat er wordt beweerd dat de inboedelverzekering niet voor schade’buitenshuis’geldt.

        /   Beantwoorden  / 
  9. daan de jong

    ik heb net geinformeerd bij het kantoor van de assurantie-tussenpersoon, en ik hoorde dat het plafond standaard 3.000 euro is.
    welke gedupeerde heeft zo weinig in de opslag,
    vraag ik me af.
    ik hoorde van mesen met schilderijen (had ik zelf ook trouwens), en wat te denken van kinderspeelgoed uit eigen jeugd bijv., of bijzondere foto’s van overledenen en geliefden?

      /   Beantwoorden  / 
    1. monique janssen

      Hallo,

      ook ik ben 1 van de gedupeerden. De spullen die ik er had staan waren de laatste spullen die ik nog had. In januari 2009 was me huis ontruimd en nadat het eerst op een andere plek stond heb ik me spullen naar citybox gebracht omdat de spullen op de ene plek niet meer konden staan. Het stond er net vanaf oktober en nu alles weg. Behalve de materiele dingen ook al mijn emotionele spullen: mijn eigen foto’s, de foto’s van mijn 2 oudste dochters (die ook niet bij mij wonen), hun kleding hun speelgoed. Gewoon 39 jaar van mijn leven is weg: mijn hele verleden en dan willen ze maar per box 3000 euro uitbetalen. En wat ik niet begrijp is dat een opslagverhuurder geen betere brandpreventie heeft: hoe zit het met sprinklersysteem en deden de rookmelders het wel of waren die er soms niet. En ik heb gehoord dat het bijna 3 kwartier duurde voordat de brandweer er was. Nou ik heb 6 jaar in amsterdam noord (nieuwendam) gewoond (niet al te ver van de brandweer af). Ik begrijp het niet.

        /   Beantwoorden  / 
  10. oscar

    Ga nu niet het wiel uitvinden. Ik heb, advocaat te Amsterdam, specialisten ingeschakeld in de vorm van http://www.contra-expert.nl. deze zorgen, nu het een huurovereenkomst betreft voor de kantongerecht procedure.

      /   Beantwoorden  / 
  11. Esther Roelofs

    Volgens mij heb je alleen wat aan die Kranz en Polak als je zelf een verzekering hebt. Ik hoor bij de groep mensen die zelf geen verzekering heeft(er kan dan dus geen onenigheid bestaan over polisvoorwaarden, want die zijn er niet) en dus afhankelijk is van wie aansprakelijk wordt gesteld. Hoe kan ik er achter komen of dit een situatie is waarin Citybox of de uitvoerende partij aansprakelijk is?

      /   Beantwoorden  / 
  12. o

    Huur al een City Box vanaf € 12,50! Drive thru door het hele pand!, bij ons zijn alle ruimten verwarmd! Als particulier betaalt u bij ons geen BTW! Home Print Sitemap Tell a friend

    · Wat is Self Storage
    · Ruimteplanner
    · Vestigingen
    · Reserveren

    · Particulier

    · Bedrijven

    · SOS

    · Business Class

    · Tips opslagruimte
    · Filosofie
    · Visie
    · Vacatures
    · Waarom City Box?

    · Unit type
    · 3D Presentatie
    · TV spot 2007
    · Verhuisdozen
    · Downloads
    · Bel mij terug
    · Vragen?
    · Vervoer
    · Info en Contact
    · Klachten
    · English website
    · Friese website

    City Box geeft particulieren en bedrijven alle opslagruimte
    Huur al een City Box vanaf € 12,50.

    Kies ook voor Selfstorage. Goed beveiligde doe-het-zelf opslag.
    Huur voordelig tijdelijke opslagruimte voor uw inboedel, vakantie artikelen, bedrijfsinventaris, archief of voorraad.
    Flexibele oplossingen voor acuut ruimtegebrek. Gun uzelf meer woongenot. Ruim uw zolder, garage, of kelder in een City Box op. Bespaar aanzienlijk op uw bedrijfshuisvestingskosten.
    City Box is ook ideaal voor ondernemers die in heel Nederland makkelijk bereikbare mini-magazijnen en servicedepots zoeken.

    Opslagruimte vanaf 1m3
    Grote keuze tot 54m3
    Opslag per maand te huur
    7 dagen per week open
    Drive-In = overdekt in/uit laden
    Verwarmde en droge opslag
    Eigen sleutel en pincode
    Toegang van 06.00 – 23.00 uur

    Particulieren: Zolder opruimen? Of de garage? Vandaag inboedel tijdelijk opslaan wegens een verbouwing? Kies voor doe het zelf opslag. Gratis aanhangerservice.
    S.O.S.: Noodsituatie? Acuut ruimtegebrek? City Box verhuist binnen 24 uur uw goederen. Naar veilige, verwarmde opslag.
    Bedrijven: Tijdelijk opslag ruimte nodig? Kies voor selfstorage: Goed beveiligde opslag, flexibel uit te breiden of te verkleinen. Per kuub of vierkante meter. Drive-In en Drive-Thru.
    Business Class: Het speciale VIP programma voor permanente, flexibele opslagruimte. Unitverhuur. Met één contract al uw logistieke problemen opgelost. Voor heel Nederland.

    Alkmaar Alkmaar Centrum Almere Amsterdam Noord Amsterdam Zuid Arnhem Beverwijk Breda Den Haag Den Haag Zuid Drachten Eindhoven Eindhoven Centrum Groningen Groningen Euroborg Heerenveen Hengelo Hilversum Hoorn Leiderdorp Maastricht Middelburg Nijmegen Purmerend Rotterdam Noord Rotterdam Zuid Tilburg Utrecht Wateringen Zoetermeer

    Opslagruimte

    Opslag van goederen voor bedrijven en particulieren in Hengelo, Utrecht, Wateringen en Zoetermeer. Aantrekkelijke selfstorage oplossingen.

    Lees meer

    De nieuwe manier van verhuizen binnen Nederland! City Box werkt samen met Easymoving

    Onze partner in Duitsland Oostenrijk en Zwitserland

    © 1998 – 2009 City Box | Disclaimer | http://www.internetside.nl

      /   Beantwoorden  / 
  13. oscar

    City box. Gedupeerden let op uw goeie geld!!
    Ingezonden door Anoniem op vr, 11/27/2009 – 00:13
    “Experts in het behartigen van uw belangen bij schade”
    Aan de gedupeerde relaties van Citybox te Amsterdam
    donderdag 26 november 2009
    Telefoonnr. (+31 0)30 799 1007
    Onderwerp Brandschade T.T. Vasumweg 63 te Amsterdam
    Geachte mevrouw, mijnheer,
    Op 26 november 2009 is door een allesverwoestende brand het gebouw van Citybox Selfstorage aan de T.T. Vasumweg 63 te Amsterdam totaal vernield. Het spijt ons enorm u mede te moeten delen dat daarbij alle inhoud, dus ook de door u opgeslagen goederen, geheel verloren is gegaan.
    Wij zullen trachten de consequenties van deze schade zo goed mogelijk proberen te regelen. In dit verband vragen wij uw aandacht voor het onderstaande;
    Onlangs hebben wij een dergelijke schade geregeld in Haarlem. Daar brandde in 2008 het goederenhotel Extrabox compleet af. Ook bij deze 200 gedupeerden was er volop sprake van dekkingsproblematiek en pogingen van verzekeraarm onder vergoedingen uit te komen. Dankzij onze experts is dat niet gelukt.
    Onze verzekering
    Op grond van de door Citybox gesloten verzekering, komt opslag van particulieren voor een vergoedingsregeling in aanmerking. In principe wordt, op grond van deze verzekering, materiële schade aan u vergoed tot een bedrag van maximaal
    € 2.000,00 als blijkt dat er geen andere primaire dekking is. Aangetekend hierbij wordt dat de verzekeraars maximaal € 5 miljoen zullen vergoeden, verdeeld over alle daarvoor in aanmerking komende gedupeerden. Vanzelfsprekend dient door u de geleden schade te worden aangetoond. Nadrukkelijk wordt gesteld dat aan het volledig begeleiding van deze schadebehandeling voor u geen extra kosten zijn verbonden.
    Uw verzekering
    Als gedupeerde van een brandschade komt u vanzelfsprekend ook in aanmerking voor vergoeding van die zaken die u verzekerd heeft. Voor wat betreft inboedel/inventariszaken geldt bovendien dat uw reguliere inboedelverzekering (d.w.z. de lopende inboedelverzekering op b.v. de zaken in uw woning) in de meeste gevallen een recht op uitkering biedt. Voorwaarde is wel dat de betreffende zaken korter dan 3 maanden voor de schadedatum door u zijn geplaatst in de Citybox te Amsterdam. Indien u geen aparte of speciale verzekering heeft gesloten, of de zaken langer dan 3 maanden zijn geplaatst op het adres te Amsterdam, zien wij thans geen mogelijkheid om deze schade vergoed te krijgen onder uw eigen verzekering. Voor bedrijfszaken/inventaris geldt in de meeste bedrijfspolissen een vergelijkbare regeling waarbij echter afgeweken kan worden op het gebied van maximale verzekerde sommen of de termijn waarop de zaken naar het nieuwe adres zijn vervoerd.
    Gelet op het feit dat u mogelijk de brandschade al heeft gemeld bij uw verzekeraar benadrukken, wij dat in dat geval u gebruik kunt maken van onze diensten om de schadeafhandeling te begeleiden, teneinde een zo’n optimaal mogelijke vergoeding te verkrijgen van uw verzekeraar. Indien u de schade nog niet heeft gemeld, nodigen wij u uit dit z.s.m. te doen.
    Hulp bij afhandeling
    Los van de eventueel door Citybox onder haar schadeverzekering gedekte belangen, en een mogelijke uitkering aan u, kan dus ook uw eigen verzekering soulaas bieden in deze ingewikkelde kwestie. Vanzelfsprekend zijn wij bereid u daarbij ter zijde te staan, zonder dat dit voor u kosten, hoe ook genaamd, tot gevolg heeft. Het volstaat dat u op het aangehechte schadeformulier aangeeft wat uw totale schade is en dat enigszins specificeert. In het geval dat u de schade nog niet heeft gemeld, verzoeken wij u het schadeaangifteformulier zo volledig mogelijk in te vullen, en vooral naam van de verzekeraar en polisnummer(s) niet te vergeten. U hoeft op dit ogenblik nog geen rekeningen, foto’s of ander bewijsmateriaal op te sturen. Onze eigen experts zullen een afspraak met u maken om u in deze schadekwestie te begeleiden, voor te leggen aan (de expert van) uw schadeverzekeraar, daarmee overeenstemming bereiken en al hetgeen te doen wat noodzakelijk is om zo goed mogelijk deze schadekwestie te regelen.
    Mocht u met betrekking tot schadegeval nog vragen hebben dan kunt u contact opnemen met het telefoonnummer aan de voorzijde van deze brief.
    Wij vertrouwen u met het bovenstaande naar behoren te hebben geïnformeerd,
    Hoogachtend,
    Krantz & Polak RESOLVE
    mr. Eric M. Horssius, register schadecoach®, chartered surveyor, beëdigd taxateur o/g

      /   Beantwoorden  / 
  14. Marije

    Advocaat Daan de Jong, zelf gedupeerde van de brand in de opslagruimte van City Box in Amsterdam-Noord, zegt dat de alles verwoestende brand gevolg is van ‘grove nalatigheid’ van City Box.

    Volgens De Jong zou het bedrijf niet voldoende preventiemaatregelen hebben genomen waardoor het hele gebouw tot de grond toe afbrandde en 900 mensen hun spullen kwijt raakten.

    City Box reageerde door te verklaren dat alle locaties van het bedrijf met regelmaat streng worden gecontroleerd door de brandweer. ‘Ook onze vestiging in Amsterdam-Noord voldeed aan eisen van de brandweer,’ aldus City Box.

    De advocaat gaat een stichting genaamd ‘City Box Pandora’ oprichten die het opslagbedrijf verantwoordelijk zal stellen en de schade moet gaan verhalen. Vanaf aanstaande maandag kunnen gedupeerden zich melden bij de stichting. (HET PAROOL)

      /   Beantwoorden  / 
  15. oscar

    Ik hoorde van allerlei initiatieven. Wees slim en bundel de krachten. Als ik hoor dat City Box, nu al weer, heel laf laat roepen dat het gebouw voldeed aan de Brandweer eisen dan zeg ik op mijn beurt: Daar gaat het nu niet om, het gaat er om of de brand begonnen is door te weing toezicht tijdens de lift werkzaamheden. Verschuilen is een reflex van schuldigen. Als je niets te verbergen dan kom je met de feiten en laat de mensen maar oordelen.

      /   Beantwoorden  / 
  16. babs

    hoi

    ik had mijn hele inboedel daar plus administartie boekhouding,fotos enz.. daar
    ik ben maar via citybox tot 3000 euro verzekerd!!
    wat kan ik doen?

    groeten

      /   Beantwoorden  / 
  17. oscar

    @ babs en esther,

    meld je bij de mensen die zich in deze blog aanprijzen als KOSTENLOZE belangenbehartiger en blijf niet naar de bekende weg vragen.

      /   Beantwoorden  / 
  18. Marije

    Ik en nog een aantal gedupeerden hebben inmiddels kontakt gehad met Krantz & Polak, deze zijn bereid om kosteloos de gedupeerden van Citybox bij te staan. K&P zijn uitsluitend brandschade experts en werken alleen voor gedupeerden. De weg om de schade te verhalen is lang, ingewikkeld en moeizaam, bijna onmogelijk omdat zelf te doen. Hoe meer mensen er via K&P een schadeclaim indienen hoe sterker we staan. Ik roep dus alle gedupeerden op om contact op te nemen met Krantz & Polak http://www.krantz-polak.nl of op tel.no. 030- 799 1007
    groeten

      /   Beantwoorden  / 
  19. wilfred

    zie Parool 01/12/09

    Contra-expert Eric Horssius: ”Met één emmer water, twee brandblussers en een oplettende vent was de brand in de kiem gesmoord.” Foto Amaury Miller

    AMSTERDAM – Een grote groep gedupeerden van de brand in Noord zal de schade verhalen op opslagverhuurder City Box. Ruim honderd huurders hebben zich bij schadecoach Krantz & Polak Resolve gemeld, en nog eens 26 klanten zoeken hulp bij advocaat Daan de Jong.

    Bij de brand in de loods op de tt. Vasumweg op het NDSM-terrein ging donderdag de inhoud van negenhonderd bergruimtes in rook op. Volgens contra-expert Eric Horssius van het taxatiebureau Krantz & Polak Resolve maken de gedupeerden bij de rechter een goede kans om hun claim verzilverd te krijgen. Omdat City Box de brandveiligheid niet op orde heeft, wordt het bedrijf aansprakelijk gesteld, stelt Horssius.

    ”Als tijdens werkzaamheden een paar vonken vrijkomen en die weten in een mum van tijd de hele zaak in lichterlaaie te krijgen, dan is de brandveiligheid niet in orde. Met één emmer water, twee brandblussers en een oplettende vent was de brand in de kiem gesmoord.”

    Twee derde van de gedupeerden die zich bij hem heeft gemeld, is niet verzekerd, zegt Horssius. Een klein deel is via City Box verzekerd tot maximaal drieduizend euro en er is een categorie die een beroep kan doen op de verzekering die voor de inboedel van de eigen woning is afgesloten. De meeste verzekeraars dekken ook de boedel die is opgeslagen tot een periode van drie tot zes maanden.

    ”Maar ik hoor al van gedupeerden dat hun verzekeraar zegt dat ze geen schadeformulier hoeven in te dienen, omdat ze toch geen schijn van kans maken op vergoeding. Dat is dus niet waar.”

    Krantz & Polak Resolve gaat als volgt te werk: het taxatiebureau maakt een schadeformulier, wat voor een gemiddelde inboedel circa drie uur duurt à raison van 120 euro per uur. Dat bedrag wordt als extra schadepost in de claim meegenomen. Het honorarium zou uiteindelijk dus door City Box worden betaald.

    Als de rechter in het voordeel van het ‘goederenhotel’ oordeelt, wordt de rekening door Krantz & Polak Resolve kwijtgescholden. ”Zo zeker zijn wij van onze zaak.”

    De lichtkrant, die het bedrijf op de onheilsplek heeft neergezet om gedupeerden attent te maken op hun bestaan, is volgens Horssius gesaboteerd. ”Volgens de monteur is met geweld iets losgetrokken waardoor de reclamewagen niet meer werkt.” Of hij suggereert dat City Box dat gedaan heeft? ”Ik noem geen namen, maar ik kan me voorstellen dat er iemand met een tegenovergesteld belang achter zit.”

    Ook volgens Daan de Jong, advocaat en tevens City Box-gedupeerde, is aantoonbaar sprake van ‘grove nalatigheid’ bij City Box, iets wat het bedrijf bestrijdt. Volgens City Box worden alle locaties met regelmaat door de brandweer streng gecontroleerd.

    Gedupeerden kunnen binnenkort terecht op de site http://www.cityboxbrand.nl. Interessant is de vraag, zegt De Jong, hoeveel de klanten aan compensatie kunnen terugkrijgen. ”Het gaat om allemaal spullen die vooral een emotionele waarde hebben. Familiefoto’s, kinderspeelgoed van vroeger, de materiële reflectie van iemands leven – patsboem weg. Hoe vertaal je dat in euro’s? Daar zou je een goeie bijl op kunnen slijpen.” (MALIKA SEVIL)

      /   Beantwoorden  / 
  20. Marije

    Ter informatie:
    Ik ben gisteren bij Citybox langs geweest met wat vragen.
    Toen ik begon over de lichtkrans, die het toen nog wel deed, is mij door de twee medewerkers met klem afgeraden met Krantz en Polak in zee te gaan. Op mijn vraag waarom niet, werd er een blik van verstandhouding gewisseld en gezegd dat zij daar een goede redenen voor hadden.
    Toen ik door bleef vragen over die reden, werd met klem gezegd dat ik hen maar op hun woord moesten geloven dat het beter was om even af te wachten.
    MENSEN, LAAT JE AUB NIETS WIJS MAKEN DOOR CITYBOX, JE BENT ALLES KWIJT EN IN HET GUNSTIGSTE GEVAL KRIJG JE 3.000,= EURO DUS WAT HEB JE TE VERLIEZEN !

      /   Beantwoorden  / 
    1. joop

      Krantz en Polak werkt niet voor niks.
      Wordt door verzekeringsbedrijven betaald.
      Maar pas op!!!!

        /   Beantwoorden  / 
  21. James

    Kostenloos onze belangen behartigen klinkt goed maar er bestaat geen bedrijf wat belangeloos jou belangen behartigd. Een bedrijf maakt winst en leeft van inkomsten, niet van dankbaarheid. Ik ga er van uit dat niemand belangeloos voor je opkomt alleen omdat ze het zo zielig voor je vinden, in ieder geval niemand die hier zijn brood mee vedient. Als het honorarium en de onkosten van bijvoorbeeld Krantz & Polak door de verzekeringsmaatschappij worden betaald (zie site K&P), waar is dan de onpartijdigheid? Wie heeft dan waar en bij wie belang? Dit geeft de verzekeringsmaatschappij enkel macht. Macht over wat K&P mag declareren, macht over een schikkingsvoorstel. K&P is hierdoor –mede- afhankelijk van de verzekeringsmaatschappij. Kan K&P ons hier meer duidelijkheid over geven? Ik zeg niet dat het geen goed idee is om met K&P in zee te gaan maar wil wel heldere taal en alle feiten op tafel en wellicht levert dat K&P ook nog meer klanten op.
    Dank

      /   Beantwoorden  / 
    1. eric horssius

      @James

      Er bestaat dus WEL een bedrijf wat belangen KOSTENLOOS behartigd: dat bedrijf is Krantz & Polak RESOLVE (www.krantz-polak.nl). Met kosten loos voor de gedupeerden wordt exact bedoeld wat daar zwart op wit geschreven staat: GRATIS voor gedupeerden.
      Krantz & Polak RESOLVE is inderdaad geen filantropische instelling. Er moet winst gemaakt worden om te activiteiten te kunnen continueren. De oplossing is om Citybox en haar verzekeraars, alsmede de diverse inboedel, inventaris, pleziervaartuig etc verzekeraars de expertisekosten te laten betalen. Anders dan je -volstrekt onjuiste suggestie- doet vermoeden: verzekeraars krijgen daardoor geen macht of vat op Krantz & Polak. Immers de Nederlandse Wet kent een objectief vergoedingssysteem van redelijke kosten die gemaakt worden om schadehoogte (en aansprakelijkheid) te vergoeden. Vraag op elke schadeafdeling van een verzekeraar maar na. Wellicht dat je dan ook antwoord krijgt op je fixatie alsof wij aan de leiband lopen van verzekeraars: NIET DUS!
      (Inmiddels hebben gedupeerden ons bericht dat zowel Citybox als verzekeraars, Krantz & Polak betichten van oneerlijke praktijken. Het “oneerlijke” ziot hem erin dat wij een maximale vergoeding voor gedupeerden regelen. Dat moeten die arme verzekeraars dan betalen, terwijl als wij ons er niet mee bemoeid hadden, de schadeuitkering een stuk lager was geweest. Tja..)

        /   Beantwoorden  / 
  22. Denise Helder

    Allemaal leuk en aardig, maar die advocaat heb ik even uit laten zoeken via mijn broer en dit blijkt een grote oplichter te zijn. Zie bijvoorbeeld dit artikel maar eens: http://bit.ly/7JBZuv of http://www.trouw.nl/krantenarchief/1997/08/27/2554674/Horssius_was_gewiekst__maar_kon_zich_ook_in_roze_dromen_verliezen.html

    Dus pas op! Ik vertrouw maar gewoon op mijn rechtsbijstand in plaats van mijn lot in handen van deze oplichter te leggen. Zijn er ook mensen die aanbetaald hebben?

      /   Beantwoorden  / 
    1. Darius

      Krantz & Polak danwel Eric Horssius is wel degelijk een oplichter,
      grote beloftes, mooie praatjes, maar weinig tot geen positieve daden.
      Kijk Google er maar eens op na mbt trefwoorden.

        /   Beantwoorden  / 
  23. Bas

    TUURLIJK is Krantz & Polak resolve kosteloos…..

    Althans, dat wordt gezegd.

    Voordat de verzekering uitkeerd wordt je dusdanig onder druk gezet door de bedrijven van de heer Horssius en trawanten dat je er bang van wordt…..

    OPPASSEN DUS!

    VRAAG MAAR NA AAN DE GEDUPEERDEN VAN EEN IDENTIEKE BRAND IN HAARLEM TWEE JAAR GELEDEN…

      /   Beantwoorden  / 
    1. eric horssius

      Bas,

      Hoe werd jij “door de bedrijven van de heer Horssius onder druk gezet dat je erbang van wordt”??

      Ik ken geen Bas en al helemaal geen methode waarbij mensen bang worden als wij onze expertise ter beschikking stellen.
      Je bent toch wel een oprechte reageerder??
      Eric Horssius

        /   Beantwoorden  / 
      1. z.bagcı

        beste eric horsius die tot jan 2008 onder de krantz en polak werkte en nadien bij helvetia resolve om zijn samenzwerige werkwijze d.m.v dekmantebedrijf helvetia resolve te dekken eric heeft in juni 2006 zelfs melding gedaan bij kıfıd i.v.m met mijn conflict met abn amro en conflictreden is gewonnen door rechtbank en eric horsius is met een andere procedure begonnen dan die ik niet aan hem gaf namelijk dit om mijn wettelijke vordering 40.000 euro onder voorbehoud tot 5000 euro te beperken en op deze wijze kunt u ook concluderen dat eric horsius een verlengprobleem is zoals onze weledele minister jager op mei 2011 met kifid en dat dhr wabeke werd bespioneerd d.m.v secretaresse i.v.m omdat 6 van de 10 zetels bij bestuur van kifid weer verzekeraars zijn en eric horsius bleek ook d.m.v tegenpartij betaald te zijn en vertrouw niet deze vent het is een ultra oplichter en geen doorsnee

          /   Beantwoorden  / 
    2. Darius

      Krantz & Polak danwel Eric Horssius is wel degelijk een oplichter,
      grote beloftes, mooie praatjes, maar weinig tot geen positieve daden.
      Zoek Google er maar op na mbt trefwoorden.

        /   Beantwoorden  / 
  24. magdalena sochacka

    hello. i lose everythink what i had in citybox. i dont know where to go and what to do . i dont speak dutch. can someone give me adress and telefone number to advocat and the group of people demaged like me?

      /   Beantwoorden  / 
    1. eric horssius

      @ Magdalene

      please call attorney at law De Jong T. +31 (20) 520 08 90 F. +31 (20 675 58 86 or

      Loss adjusters Krantz & Polak RESOLVE
      +31(30)7991007

      They will both be able to communicate in English.

      Regards,

        /   Beantwoorden  / 
      1. Marsha

        Hallo, ook ik ben helaas 1 van de gedupeerden van de Citybox brand.
        Ik vroeg me af wat het verschil is tussen deze 2 partijen De Jong (advocaat) & Krantz & Polak resolve. Wat zouden ze voor een gedupeerde als ik kunnen betekenen?
        Van K&P weet ik het al, maar is er een andere specifieke aanpak van de advocaat dan van een een contra-expert van K&P?

          /   Beantwoorden  / 
        1. Marije

          Ik heb begrepen dat er eind van de week contact is tussen de Jong en Krantz en Polak.
          Advocaat de Jong is ook gedupeerde en niet gespecialiseerd in dit soort zaken dus gaat niet zelf onderhandelen in de Citybox zaak.

            /   Beantwoorden  / 
  25. Pieter

    Geachte lotgenoten,

    Bij de brand is ook mijn gehele inboedel, alle erfstukken en 41 jaar aan foto’s verloren gegaan.

    Wat ik mij nu afvraag; er is nu een slim advocatenkantoor dat zich op deze zaak stort en nú al vrij zeker is van een succesvolle afloop
    (zien we hier een parallel met advocatenkantoor Bartels inzake DSB, die waren ook zeker van hun zaak en nu helaas failliet)

    En natuurlijk heeft K&P een commercieel belang! Inmiddels heb ik de aanvraagformulieren van ze ontvangen, maar er zitten veel taalfouten in het komt nu al op mij over als té snel, té onvoorbereid, té amateuristisch… Ik doe niet mee met deze club.

    VRAAG 1: Is er in de (recente)- geschiedenis een zaak geweest waaruit wel een goede schadevergoeding is gekomen? Weet iemand dit?

    VRAAG 2: En is een collectief zoals hier, verzekerd van een betere behandeling?

    Ik ga mij dus niet terstond bij een club zoals K&P aansluiten en probeer het eerst mbv mijn rechtsbijstand bij mijn eigen inboedelverzekering, dan direct bij CityBox en dan bij die arme liftmonteur die de waterkraan of blusser niet kon vinden-) Nog één laatste ding: een spaanplaten vloer zoals toegepast bij CityBox valt zeker onder de hoogste brandklasse?!

    Graag in afwachting op een actieve discussie en sterkte met alle zaken.

    Pieter

      /   Beantwoorden  / 
    1. Pieter

      Kleine aanvulling: …”Ook bij deze 200 gedupeerden was er volop sprake van dekkingsproblematiek en pogingen van verzekeraarm onder vergoedingen uit te komen. Dankzij onze experts is dat niet gelukt.” Dit schrijft K&P zelf in het artikel geplaatst in dit log…. tja

        /   Beantwoorden  / 
      1. Esther Roelofs

        Dag Pieter,

        Ik heb me ook al gemeld bij Das (rechtsbijstand), maar ben nog niet erg voortvarend geholpen. In eerste instantie zagen zij geen zaak! Ik moest ze zelf wijzen op alle initiatieven die inmiddels al ontplooid worden, ik word morgen teruggebeld door Das met meer info hoe nu verder. Hoor graag van je als je een alternatieve weg hebt gevonden die jou geschikt lijkt.

        Hgr,

        Esther Roelofs

          /   Beantwoorden  / 
        1. pieter

          Hoi Esther,
          Ik ben zelf geen gedupeerde, maar ik zou gezamelijk bijvoorbeeld TROS Radar benaderen. Overal in Nederland zie je de tijdelijke opslagunits als paddestoelen uit de grond komen en misschien kunnen zij aandacht besteden aan de rechten van de klanten en plichten van de verhuurders in deze.

            /   Beantwoorden  / 
        2. Pieter D.

          Voor de duidelijkheid, er zijn twee Pieters, ik heb het initiatief mbt het bovenstaande stukje genomen en ga vanaf nu door het leven als Pieter D.

            /   Beantwoorden  / 
      2. bagci

        mijn naam is bagci ik ken de olichter e horsius heel goed en het is al bewezen dat hij voor tegenpartijen werkt omdat hij volgens alle polisvoorwaarden is toegestaan om een contra expert te benoemen en zodoende wordt eric altijd betaald door tegenpartij en ik heb al een zaak aangespannen bij orde van advocaten omdat de mate van belangenverstrengeling verder gaat dan iederen het zich kan voorstellen en laten we collectief bij mekaar komen en onder de dossier die ik al klaar heb gemaakt jegens e horsius die al bijna 5 jaar heeft geduurd publiekelijk vertonen dat maar nl wakker wordt want zelfde mensen die de economische crisis die in ons land heeft veroorzaakt zich zijn handen niet zomaar kunnen schoonvegen want banken en financiele producten zijn een onderdeeel van onze samenleving omdat onze systeem en financiele dienstverlening niet van me kaar af te scheiden is hoeft er vanuit de zijde van banken hier absoluut geen gebruik van gemaakt te worden hoor wel van jullie als jullie van voornemens zijn om e horsius juridisch en wettelijk zoals onze wetten luidt aan te pakken bel maar of laat wat horen

          /   Beantwoorden  / 
    2. Jesse

      Hoi Pieter,

      Ik vraag me af of een partij nu al zeker kan zijn van nalatigheid van Citybox. Moeten we niet eerst de resultaten van het onderzoek afwachten? K&P zegt dat Citybox nalatig is geweest. Waar baseren ze dat op? Zijn er nu al feiten bekend over de getroffen voorzorgsmaatregelen en hoe die in relatie staan tot de vereisten van de brandweer? Is K&P zelf een onderzoek gestart? Staat hier iets over in de brief die je van ze hebt ontvangen? Ik hoor graag van je…

        /   Beantwoorden  / 
  26. Esther Roelofs

    Hmm, maar in het stukje hierboven staat iets anders? Of praat je namens iemand anders? Verwarrend. Tja, Tros radar.. eerst maar eens afwachten wat de huidige initiatieven gaan opleveren…

      /   Beantwoorden  / 
  27. Pieter D.

    Op zich kan ik wel leven met een interventie van een programma zoals Tros Radar, maar na twee weken staan uiteraard niet alle verzekeringsmaatschappijen, noch CityBox met hun portemonnee klaar… Ik denk dat we dit log moeten houden en eens kijken wat de individuele successen worden.
    Groet, Pieter D.

      /   Beantwoorden  / 
  28. Esther Roelofs

    Mee eens

      /   Beantwoorden  / 
  29. Patricia

    Bij de brand zijn onze spullen ook verbrand. Wij hadden geen verzekering bij Citybox afgesloten.
    Onze inboedelverzekering kan niets voor ons betekenen omdat we onze spullen langer dan een half jaar geleden naar de box hadden gebracht. En onze rechtbijstandverzekering (DAS) kan/ wil ook niets doen. Toen ik belde voor info. werd ik meteen afgewimpeld. En daar betaal ik dan ongeveer 18 euro per maand voor.

      /   Beantwoorden  / 
    1. Pieter D.

      Werkelijk waar? Wat is het toch fijn dat je je verzekeringspenningen betaalt en dan niets van zo’n DAS kunt verwachten… En kun je je nu je rechtsbijstand gebruiken om ze tevens aan te klagen voor deze slechte rol die ze spelen?

      Met name het gebrek aan informatie door Citybox (en onze eigen inboedelverzekeringen) over de periode van 3 of 6 mnd. verzekering, vind ik laakbaar…. Ik baal daar nu zelf ook al van…

      Wanneer al die clubs “geen thuis geven” Waar moet je dan in hemelsnaam je recht halen? Worden wij de komende jaren van het kastje naar de muur gestuurd?
      Sterkte allen

        /   Beantwoorden  / 
    2. eric horssius

      Ik had inmiddels contact met ARAG, mw mr. M. van den Brand 020-6518888, zij adviseren hun gedupeerden de zaak aan te kaarten bij Krantz & Polak RESOLVE 030-7991007.
      Er is trouwens een actieve club (Legal Aid Watch, 0186-690707)die verzekerden bijstaat die problemen ondervinden als het gaat om dekking onder hun rechtsbijstandverzekering. Dat is misschien wat voor de gedupeerden die zich melden bij de DAS en dan horen dat “dat nou niet gedekt wordt”.
      Eric Horssius

        /   Beantwoorden  / 
      1. CWRK

        Oke Eric Horssius, je kunt heel mooi schrijven net als je snelle babbel. Een zaak netjes naar behoren afhandelen kun je niet. Je verkoopt de zaak zo aan de verzekering en je laat de gedupeerde berooid achter. Je geeft aan dat de mensen maar contact op moeten nemen met LAW, maar wie controleerd jou zaakjes die je vernaggeld? Eens kom jij je gelijke tegen maat daar kun je gif op in nemen!

          /   Beantwoorden  / 
  30. Bar

    Volgens mij is dit het enige punt waar mensen discussieren hierover. Ik weet niet of iemand hier wat aan heeft, maar hier mijn ervaringen tot nu toe.

    Ik heb het schadeformulier+lijst bij Westerzee neergelegd. Zij nemen contact op met de verzekering die via Citybox is afgesloten en ze hebben aangeboden om mensen met een certificaat te helpen met de afhandeling bij hun eigen inboedelverzekering. Ik heb ook met Das gebeld, omdat ik mij zorgen maakte over een paar punten in de polis. (ik huurde de box bijv. 4 maanden ipv 3) Zij vertelde mij dat dit geen problemen zou moeten geven en dat ik gewoon eerst de reguliere stappen moet ondernemen. Das gaf aan dat wanneer de claim is afgewezen of wanneer er andere onenigheid is ontstaan zij mij hier juridisch bij willen helpen.

    Ik ben tot nu toe overal (alle bovengenoemde partijen) vriendelijk te woord gestaan en van goede informatie voorzien. Ik wacht dus gewoon af en hoop dat de afwikkeling netjes gaat. Pas als dat niet zo is moeten de volgende stappen ondernomen worden, maar hopelijk is dat allemaal niet nodig.

    Sterkte voor iedereen. Je persoonlijke spulletjes verliezen is erg naar.

      /   Beantwoorden  / 
  31. gabrielle

    Geachte heer/mevrouw,

    Een medegedupeerde heeft gisteren, naar aanhoudende verzoeken bij de financieel directeur van City Box, Wilfred Keunen, voor elkaar gekregen dat hij, onder begeleiding, op de schadelocatie op zoek kon gaan naar eventueel overgebleven restanten van daar opgeslagen zaken met een grote emotionele waarde. Gelukkig voor deze gedupeerde heeft hij onder de puinhopen, die voor hem speciaal zijn weggehaald, een aantal zaken aangetroffen waarnaar hij op zoek was. Ik wil u dit bericht niet onthouden, omdat er ook onder u gedupeerden zijn die van de mogelijk gebruik willen maken, om in ieder geval, persoonlijk de locatie van de gehuurde box nog eens te onderzoeken.

    Ik laat u dit vooral weten, omdat een geplande gezamenlijke onderzoeksdag er niet meer in lijkt te zitten. Ik adviseer iedereen, die ook zo;n eigen onderzoek wil instellen, contact op te nemen met de heer W.G.M.M. Keunen 020-4922955.

    Met vriendelijke groet,

    Krantz & Polak RESOLVE

    Gabriëlle Girrel – Van Delft

      /   Beantwoorden  / 
  32. eric horssius

    TOCH HOOP VOOR 20 HUURDERS CITY BOX
    Niet alle mensen die een opslagruimte huurden bij City Box in Amsterdam-Noord zijn hun spullen kwijt. Een bunker met 25 ruimtes heeft het vuur en het water vorige maand waarschijnlijk doorstaan.

    Het is een werkbunker van een vroegere scheepswerf. Die heeft dikke betonmuren en daardoor zou de binnenkant wel eens onaangetast kunnen zijn. City Box had 22 ruimtes verhuurd.

    De mensen die zo’n box van een kubieke meter hadden gehuurd, mogen een kijkje komen nemen of hun spullen gespaard zijn gebleven. In totaal hadden 900 mensen bergruimte bij City Box gehuurd.

    © ANP

      /   Beantwoorden  / 
    1. sylvia

      Hoi,
      Ik heb gebeld naar de city box maar zij zeggen dat je niet op het terrein mag, ook niet onder begeleiding! Baal als een stekker want het gaf weer wat hoop. Al is die er toch wel weer voor een aantal mensen zie het onderstaande bericht door mr Horssius. Ik had zelf 6 losse boxen van een kuub maar niet in een bunker naar mijn weten. Gewoon op de eerste verdieping dus ik ben bang dat ik niet tot de gelukkige behoor.
      sterkte iedereen.
      groetjes van Sylvia

        /   Beantwoorden  / 
  33. gabrielle

    Zeer geachte gedupeerden,

    Om de schadehoogtevaststelling etc. concreet te maken zullen wij de komende dagen in Amsterdam Noord aanwezig zijn.

    In de bedoeling ligt om op de Modemstraat 2-A ten kantore van Stadia B.V. een “spreekuur” te houden voor hen die daar prijs op stellen. Gekozen is voor de Modemstraat, omdat dit kantoor op circa 150 meter vanaf de locatie van City Box Amsterdam Noord gelokaliseerd is. Het is de zijstraat van de tt Vasumweg, voorbij de tijdelijke unit van City Box en de brandweerkazerne “IJsbrand” aan uw rechterhand.

    Wij stellen ons voor dat u, uitsluitend na een gemaakte afspraak, naar dat kantoor komt en vervolgens door één van de experts van Krantz & Polak Resolve, te woord gestaan wordt. Met name voor hen die vragen hebben over het invullen van het schadeformulier, danwel de hoogte van hun schade nog willen bespreken, is dit een uitgelezen mogelijkheid om verdere stappen te zetten.

    Wij verwachten een grote drukte en verzoeken u dan ook via bijvoorkeur email: [email protected] of 030-7991007 een afspraak te maken op de dagen 21, 22 en 23 december 2009 tussen 09:15 tot 16:00 uur. Bovendien zijn wij 28, 29 en 30 december 2009 tussen 09:15 tot 16:00 uur, alsmede 4 januari t/m 8 januari 2010 tussen 09:15 tot 16:00 uur daar aanwezig. Als u per email aangeeft om op deze dagen langs te komen zullen wij, zoveel mogelijk rekening houden met de door u gewenste datum en tijdstip. Zet u, voor evt. noodzakelijk contact, nog wel een telefoonnummer in dit bericht, waarop u te bereiken bent voor het geval de afspraak iets verzet moet worden.

    Als uitgangspunt geldt circa 30/40 minuten per bezoek. Wilt u uzelf, en ons, het plezier doen om bij dat gesprek het schadeformulier en zoveel mogelijk het huurcontract, verzekeringscertificaat, eventuele polissen en onderliggende stukken van de schadehoogte mee te nemen. Dit geldt vanzelfsprekend uitsluitend voor zover u dergelijke stukken in uw bezit heeft (en nog niet heeft toegestuurd aan ons). Indien de aan u toegestuurde documenten in het ongerede zijn geraakt, dan kunt u tijdens het gesprek gebruik maken van op het kantoor van Stadia aanwezige duplicaten.

    Ons kantoor is vrijdag 18 december, overigens de gehele dag gesloten.

    Met vriendelijke groet,

    Krantz & Polak RESOLVE

    Gabriëlle Girrel – Van Delft

    Papendorpseweg 53

    Postbus 2624

    3500 GP Utrecht

    Tel. 030-7991007

    Fax 030-7991111

    http://www.contra-expert.nl

      /   Beantwoorden  / 
  34. Jesse

    Jullie zullen vast ook blij zijn dat Shitty box al onze email adressen openbaar heeft gemaakt. Losers.

      /   Beantwoorden  / 
    1. Jaap

      Leg dit even uit Jesse, misschien is er iets wat mij ontgaat!

        /   Beantwoorden  / 
      1. Jesse

        In de mail over de schouwdagen hebben ze de e-mailadressen niet in de bcc gezet.Alle mailadressen waren zichtbaar. Net als velen nog geen woord van de verzekering gehoord trouwens.

        Interessant dat de politie een strafrechtelijk onderzoek is gestart vorige week. Ben benieuwd naar de aanleiding…

          /   Beantwoorden  / 
        1. Esther Roelofs

          De politie is een strafrechtelijk onderzoek gestart?? Weet iemand hier meer over??

            /   Beantwoorden  / 
  35. Pieter D.

    Beste gedupeerden,

    Het is alweer een half jaar geleden dat we deze ellende over ons heen kregen….. Mijn vraag aan velen:

    IS ER ÍEMAND DIE AL IETS HEEFT UITGEKEERD GEKREGEN?

    Ik ben alleen maar bezig met het wakkerschudden van die lui bij de verzekeringsmaatschappij. Het is werkelijk schandalig hoe ze je behandelen; van het kastje naar de muur…. Zolang je netjes je premie betaalt, is er niets aan de hand, maar zodra je een keurige claim neerlegt, zijn ze niet thuis en duurt een antwoord eeuwig.

    Is er ook iemand die een oplossing heeft gevonden voor de “maximaal drie maanden dekking” van een inboedelverzekering?

    Sterkte allemaal, Pieter

      /   Beantwoorden  / 
    1. B

      Beste Pieter,

      Bij mij heeft de verzekering via citybox aan het begin van dit jaar uitgekeerd. Na een eerste afwijzing door de inboedelverzekeraar is er een afspraak geweest met een schade expert. Die geeft een flink lagere waarde aan dan ikzelf heb opgegeven, dus daar ben ik nog mee bezig. Het gaat allemaal erg traag.

      Wb die drie maanden. Dat je de box langer dan drie maanden huurt wil niet zeggen dat alle spullen daar ook langer dan drie maanden stonden. Hopelijk heb je daar wat aan. Let trouwens ook op termen als nieuw- en dagwaarde en wat de schade expert boven het formuliertje zet. Mocht je er niet uitkomen via deze expert (die door de verzekering is ingehuurd) kan je ook hulp krijgen via je rechtsbijstandverzekering (als je die hebt) of via een contra expert die je zelf in de arm kan nemen.

      Succes

        /   Beantwoorden  / 
      1. Pieter D.

        B. dankje voor je reactie. Dus jij hebt via je inboedelverzekering een schadebedrag uitgekeerd gekregen. De schade is destijds (een half jaar geleden) ook lager getaxeerd, maar er is wel degelijk een verschil tussen absolute radiostilte en een aangepaste / kleine vergoeding.

        OK, er is in ieder geval weer een klein sprankje hoop dankzij jou.

        NB. mag ik wat meer info van je? over details enzo? Mijn emailadres: [email protected]. Misschien wil je mij mailen, zodat ik nog wat vragen aan je kan stellen buiten dit publieke medium om.
        Dankje, groet, P.

          /   Beantwoorden  / 
  36. Jopie

    Zijn er nog gedupeerden van deze brand die hulp hebben gehad van Krantz en Polak?
    Zoja met welk resultaat?
    Mijn ervaring met dit bedrijf is niet om te juichen.(Bereslecht)

      /   Beantwoorden  / 
  37. mieke scholte

    Kan iemand mij vertellen of er ooit al een schade is vergoed door citybox. Mijn dochter en schoonzoon zijn ook alles kwijt en hebben nooit geld gezuen

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.